FAQ

Pytania nabywcy | Pytania organizatora

Pytania Nabywcy

  1. W jaki sposób mogę wyszukać interesujące mnie wydarzenia?
  2. W jaki sposób mogę zarejestrować się na wydarzenie?
  3. Czy zapisując się na wydarzenie ponoszę dodatkowe koszty?
  4. Czy aby się zapisać na wydarzenie naprawdę niezbędnym jest założenie konta?
  5. Nie lubię zakładać kolejnych kont, gdyż nie lubię zapamiętywać kolejnych haseł. Czy możecie mi jakoś ułatwić korzystanie z Waszego serwisu?
  6. Chciałbym zapisać naraz kilka osób. Dlaczego nie mogę podać danych wielu osób na raz?
  7. Zapisałem się na wydarzenie i chcę z tego zrezygnować. Jakie są konsekwencje?
  8. Czy muszę czytać regulamin?
  9. Czy moje dane są bezpieczne?
  10. Kto dostaje moje pieniądze po zapłacie on-line? Czy mogą one zginąć?
  11. Czy mogę zaufać organizatorowi? Czy kupno zaproszeń przez internet jest bezpieczne?
  12. W jaki sposób mogę zapłacić organizatorowi za wydarzenie?
  13. Co się dzieje, gdy nie uda mi się zapłacić online? Jak długo mogę próbować zapłacić?
  14. W jaki sposób mogę skontaktować się z organizatorem wydarzenia?

1. W jaki sposób mogę wyszukać interesujące mnie wydarzenia?

W górnej części serwisu znajduje się okno wyszukiwarki, dzięki której można przeszukać nasz katalog wydarzeń pod kątem: lokalizacji, nazwy organizatora lub nazwy wydarzenia. Po wpisaniu wyszukiwanej frazy na ekran zostaną zwrócone wszystkie dane z katalogu naszych wydarzeń zgodne z wpisaną frazą wyszukiwania.

2. W jaki sposób mogę zarejestrować się na wydarzenie?

Aby zarejestrować się na wydarzenie należy:
  1. Wejść na stronę wydarzenia.
  2. Wyrazić chęć uczestnictwa w spotkaniu poprzez kliknięcie przycisku „Zapisz się”.
  3. Wybrać typ zaproszenia oraz ewentualne opcje dodatkowe.
  4. Uzupełnić dane oznaczone przez organizatora wydarzenia jako wymagane.
  5. Osoby niezalogowane powinny podać adres email i hasło oraz zaakceptować regulamin serwisu.
  6. Potwierdzić rejestrację używając przycisku „Dalej”.
  7. Dla nowo zakładanych kont potwierdzić adres e-mail klikając w przysłany link.
  8. Dla wydarzeń płatnych – wybrać formę płatności i dokonać zapłaty.

3. Czy zapisując się na wydarzenie ponoszę dodatkowe koszty?

Zapisując się na płatne wydarzenie za pomocą narzędzia uczestnicy.pl nabywca nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów – płaci jedynie kwotę wskazaną przez organizatora wydarzenia. Wejście na wydarzenie odbywa się na podstawie potwierdzenia generowanego przez serwis, lub po weryfikacji tożsamości uczestnika przez organizatora w inny sposób – organizator dysponuje pełną listę wszystkich uczestników wraz z informacjami o statusie ich rejestracji i dokonanych płatności.

4. Czy aby się zapisać na wydarzenie naprawdę niezbędnym jest założenie konta?

Działając na terenie RP musimy przestrzegać przepisów obowiązujących w naszym kraju. Przetwarzamy nasze dane zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych i abyśmy mogli przechowywać Twoje dane w naszym serwisie oraz legalnie przekazać je organizatorowi wydarzenia, na które chcesz się zapisać, musimy mieć na to Twoją zgodę – to właśnie dlatego aby zapisać się na spotkanie niezbędne jest założenie konta w naszym serwisie.

5. Nie lubię zakładać kolejnych kont, gdyż nie lubię zapamiętywać kolejnych haseł. Czy możecie mi jakoś ułatwić korzystanie z Waszego serwisu?

Chcąc ułatwić zapisy na spotkanie udostępniliśmy możliwość zalogowania się podczas zapisu na spotkanie kontem facebook oraz google. Dane osoby rejestrującej się są przekazywane w bezpieczny sposób serwisowi zewnętrznemu, który autoryzuje osobę zapisującą się. W serwisie uczestnicy.pl jest tworzone (ze względów technicznych – musimy gdzieś przechowywać Twoje dane) konto „zintegrowane” z kontem Facebook/Gmail i aby zapisać się na spotkanie nie trzeba pamiętać dodatkowych haseł – wystarczy logować się w serwisie zewnętrznym.

6. Chciałbym zapisać na raz kilka osób. Dlaczego nie mogę podać danych wielu osób na raz?

Aby zbierać dane osobowe będące pod szczególnym nadzorem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych – musimy mieć zgodę wyrażoną bezpośrednio przez osobę zainteresowaną. Przetrzymywanie danych osobowych uczestników spotkań, którzy nie zgodzili się na to osobiście byłoby niezgodne z prawem i mimo że wiemy, że są w Polsce podmioty nie przestrzegające prawa, nie będziemy działać niezgodnie z nim, dlatego przygotowujemy już rozwiązanie, które umożliwi osobie chcącej zapisać wielu uczestników, na maksymalne uproszczenie tej czynności przy jednoczesnym poszanowaniu przepisów prawa polskiego i wymogu potwierdzenia przez każdego z użytkowników naszego serwisu zgody na przetwarzanie jego danych osobowych.

7. Zapisałem się na wydarzenie i chcę z tego zrezygnować. Jakie są konsekwencje?

Co do zasady zarejestrowanie się na spotkanie równoznaczne jest z przyjęciem zobowiązania – jest to forma zawarcia umowy cywilnoprawnej. W wypadku każdego z wydarzeń możliwe jest „wypisanie się”. Dla wydarzeń bezpłatnych wypisanie się skutkuje jedynie ewentualnym brakiem możliwości zapisu u danego organizatora (w wypadku notorycznie zdarzających się odwołań blokujących miejsca innym organizator może wypisać taką osobę wiedząc, że najprawdopodobniej znów zablokuje innym miejsca). Dla wydarzeń płatnych wypisanie się jest możliwe, jednak zasady zwrotu środków przekazanych organizatorowi wydarzenia określa sam organizator (np. wypisanie się po danej dacie może oznaczać zwrot jedynie 50% wpłaconych środków).

8. Czy muszę czytać regulamin?

Każdorazowe logowanie się do serwisu równoznaczne jest z akceptacją regulaminu. Oczywiście nasi użytkownicy nie muszą czytać regulaminu, jednak nie przeczytanie regulaminu nie zwalnia od jego przestrzegania.

9. Czy moje dane są bezpieczne?

Baza danych, w której są przechowywane dane osobowe, została zgłoszona zgodnie z obowiązującym prawem do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, a zbierane przez nas dane są przechowywane z zachowaniem szczególnych środków ostrożności. Nasza serwerownia spełnia rygorystyczne wymagania stawiane przez GIODO, a dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione. Jedyna dopuszczana przez nas forma przekazania danych znajdujących się pod naszą opieką to moment, w którym użytkownik serwisu wyrazi dodatkową prośbę o przekazanie tych danych organizatorowi wydarzenia poprzez dokonanie rejestracji na wydarzenie.

10. Kto dostaje moje pieniądze po zapłacie on-line? Czy mogą one zginąć?

Po dokonaniu płatności Twoje pieniądze są przekazywane bezpośrednio na konto organizatora w serwisie Przelewy24. Uczestnicy.pl nie zatrzymują pieniędzy i nie ingerują w ich wypłatę na żadnym etapie – przez cały czas już od pierwszych sekund przekazane przez Ciebie środki są pod kontrolą organizatora.

11. Czy mogę zaufać organizatorowi? Czy kupno zaproszeń przez internet jest bezpieczne?

Aby wypłacić pieniądze przekazywane organizatorowi za pośrednictwem serwisu uczestnicy.pl przez płatności online – organizator musi dostarczyć serwisowi przelewy24 kopię wszystkich dokumentów (rejestrowych) potwierdzając w ten sposób swoją tożsamość. W wypadku płatności przelewem możliwe jest w wypadkach konfliktowych zweryfikowanie danych odbiorcy przez odpowiednie służby. Serwis uczestnicy.pl nie jest jednak organizatorem wydarzenia i nie odpowiada za wywiązanie się organizatora z umowy zawartej za pośrednictwem serwisu z uczestnikami wydarzenia, podobnie jak strona z ogłoszeniami samochodowymi nie odpowiada za usterki w prezentowanym samochodzie, czy też platforma aukcyjna nie odpowiada za niezgodność przesłanego towaru z zawartą przez taki serwis umowę.

Dokładając wszelkiej staranności monitorujemy rejestrowane za pomocą naszego serwisu wydarzenia i ich organizatorów aby uczynić nasz serwis bezpiecznym i wolnym od wszelkiego rodzaju nadużyć, jednak podczas korzystania z naszego serwisu należy zachować zdrowy rozsądek i racjonalnie oceniać przekazywane przez organizatorów informacje.

12. W jaki sposób mogę zapłacić organizatorowi za wydarzenie?

To organizator wydarzenia decyduje o tym jakie formy płatności udostępni dla uczestników swojego wydarzenia. Nasze narzędzie umożliwia pobranie opłaty przelewem bezpośrednio na konto organizatora, gotówką oraz płatność on-line za pomocą serwisu www.przelewy24.pl – szczegóły na temat dostępnych u naszego partnera form płatności można sprawdzić tu: http://www.przelewy24.pl/metody_platnosci.htm

13. Co się dzieje, gdy nie uda mi się zapłacić online? Jak długo mogę próbować zapłacić?

Zapisanie na wydarzenie następuje w momencie zakończenia procesu rejestracji. Jeśli z jakiegoś powodu płatności online nie zadziałają – można spróbować dokonać płatności ponownie klikając w link „Zapłać online” przy odpowiednim wydarzeniu w zakładce „Uczestniczę”. Należy pamiętać o tym, że w wypadku, gdy będzie to trwało zbyt długo organizator może widząc brak wpłaty przy zadeklarowaniu płatności online anulować Twój zapis na wydarzenie aby ponownie zwolnić miejsce. Jeśli zdarzyłoby Ci się błędnie przelać środki po anulowaniu Twojego zapisu, zostaną one zwrócone na Twoje konto bankowe w terminie i na zasadach opisanych w regulaminie systemu Przelewy24.

14. W jaki sposób mogę skontaktować się z organizatorem wydarzenia?

W celu skontaktowania się z organizatorem należy przejść do strony organizatora (poprzez wyszukiwarkę, bądź przez kliknięcie na nazwę organizatora na stronie wydarzenia), a następnie skorzystać z podanych przez organizatora sposobów kontaktu.

Pytania Organizatora

  1. Czy aby utworzyć wydarzenie konieczne jest założenie konta?
  2. Co to są profile organizatora?
  3. Jak założyć profil organizatora?
  4. Ile mogę mieć profili organizatora?
  5. Jak stworzyć wydarzenie?
  6. Co to są szkice?
  7. Czy jest możliwa edycja wydarzenia?
  8. W jaki sposób mogę zarządzać moimi wydarzeniami?
  9. Jakie możliwości daje mi zarządzanie użytkownikami spotkania?
  10. Czy jest możliwość łatwego umieszczenia linku do rejestracji na innych stronach?

1. Czy aby utworzyć wydarzenie konieczne jest założenie konta?

Sprawdzenie jak działa nasz kreator możliwe jest bez zakładania konta – bez logowania się można wygenerować niemal całe wydarzenie, jednak aby móc zapisać efekty pracy organizatora do szkiców, czy też opublikować wydarzenie online konieczne jest założenie nowego konta (lub zalogowanie się na istniejące konto). Wymóg ten wynika między innymi z konieczności ustalenia profilu organizatora, który opublikuje dane wydarzenie.

2. Co to są profile organizatora?

Ponieważ konto w serwisie uczestnicy.pl jest kontem osobistym, a większość z jego użytkowników nie tylko pracuje, ale także spędza swój czas prywatny przed komputerem umożliwiliśmy tworzenie w serwisie wielu profili organizatora. W ten sposób logując się tylko raz użytkownik może występować w imieniu wielu organizatorów (pracodawcy – organizując konferencję, koła zainteresowań – organizując wycieczkę, siebie samego – organizując prywatkę).

3. Jak założyć profil organizatora?

Profil organizatora można założyć poprzez kliknięcie przycisku „Utwórz nowy profil organizatora” w zakładce „Organizuję”, bądź w sekcji „moje konto” dostępnej przy pomocy linka umieszczonego w prawej górnej części strony głównej.

4. Ile mogę mieć profili organizatora?

Nie ograniczamy ilości profili organizatora i jedna osoba może używać ich kilka bądź nawet kilkanaście. Ważne jest, aby mieć świadomość odpowiedzialności właściciela profilu organizatora za publikowane za pomocą tego profilu dane.

5. Jak stworzyć wydarzenie?

Jesteśmy organizatorami, którzy napisali skuteczne narzędzie dla organizatorów, więc zdajemy sobie sprawę z tego, że proces tworzenia strony wydarzenia musi być prosty i efektywny. Projektując nasze narzędzie od podstaw umiejscowiliśmy wszystkie funkcjonalności potrzebne osobie organizującej wydarzenie w intuicyjnych miejscach, dlatego jesteśmy pewni, że utworzenie wydarzenia zajmie nawet początkującemu organizatorowi jedynie kilka chwil – aby mieć profesjonalną stronę swojej konferencji, seminarium czy innego spotkania naprawdę nie trzeba znać się na programowaniu!
  1. Naciśnięcie przycisku 'Utwórz nowe wydarzenie za darmo” otworzy intuicyjny i łatwy w obsłudze kreator strony wydarzenia.
  2. W pierwszym kroku można łatwo utworzyć stronę wydarzenia zawierającą opis, aktualności, agendę, informację o prelegentach a także logo wydarzenia, logo organizatora, kanały społecznościowe, linki i wiele innych przydatnych informacji.
  3. W kroku drugim można wybrać dane wymagane od uczestników podczas rejestracji takie jak: imię, nazwisko, adresy, dane do faktury oraz wiele innych danych, które mogą być niezbędne organizatorowi. W kroku drugim można też ustalić czy wydarzenie będzie widoczne w katalogu, oraz które z metod płatności zaakceptuje organizator.
  4. Po obejrzeniu strony podsumowania będącej trzecim krokiem tworzenia wydarzenia można wydarzenie zachować w szkicach na później (o ile jest się zalogowanym) lub opublikować online.

6. Co to są szkice?

Wiemy, że tworzenie treści dla strony wydarzenia wymaga czasu i mimo dłuższej pracy nad wyglądem czy zawartością strony może ona musieć poczekać na publikację on-line (choćby wtedy, gdy grafik nie dostarczy na czas logotypu, czy prelegent nie potwierdzi swojej obecności).

Aby móc przygotować stronę wydarzenia do publikacji wcześniej i mieć możliwość uruchomienia strony i rejestracji na wydarzenie natychmiast po dostarczeniu brakujących danych, zaprojektowaliśmy możliwość utworzenia wersji roboczej strony - oczekującej na dalszą edycję oraz jej późniejsze opublikowanie. Dodane poprzez link „zapisz jako szkic” pojawiający się w trzecim kroku kreatora, lub utworzone autozapisem (dla zalogowanych) szkice, dostępne są w zakładce „Organizuję”.

7. Czy jest możliwa edycja wydarzenia?

Jako organizatorzy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że strona wydarzenia „żyje”. Zawarte na niej treści można nie tylko edytować, ale także wzbogacać o nowe treści (aktualności, nowe pozycje w agendzie, nowych prelegentów etc. Należy jednak pamiętać, że jeśli zmieniają się istotne dla wydarzenia dane (prelegenci, miejsce, czas czy inne tego typu rzeczy), należy poinformować o tym uczestników spotkania.

Edycja opublikowanej strony spotkania, a także czekającego na publikację szkicu wydarzenia możliwa jest w zakładce „Organizuję” - poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku w kolumnie opcje.

8. W jaki sposób mogę zarządzać moimi wydarzeniami?

Jako narzędzie dla profesjonalnego organizatora uczestnicy.pl pozwalają na znacznie więcej niż tylko opublikowanie strony wydarzenia.
  1. Zaloguj się do serwisu
  2. Kliknij „organizuję” aby zobaczyć listę wszystkich wydarzeń organizowanych za pomocą danego profilu organizatora (możesz też zobaczyć wszystkie wydarzenia organizowane przez wszystkie dostępne dla Ciebie profile poprzez kliknięcie linku „pokaż wszystkie”.
  3. W kolumnie opcje możesz wybrać między innymi: możliwość edycji i uaktualniania strony spotkania, możliwość zapraszania uczestników na spotkanie, a także możliwość zarządzania uczestnikami spotkania.

9. Jakie możliwości daje mi zarządzanie użytkownikami spotkania?

Strona zarządzania uczestnikami umożliwia między innymi decydowanie, czy zapisujący się uczestnicy mają być automatycznie akceptowani na spotkanie, przypominanie mailowe uczestnikom o terminie i miejscu wydarzenia, eksport danych uczestników do formatu Excel, przeglądanie szczegółowych danych zarejestrowanego uczestnika, zapraszanie na spotkanie kolejnych uczestników, możliwość potwierdzania przez uczestnika dokonania płatności, potwierdzanie obecności uczestnika na spotkaniu, czy też w wypadku uznania tego za konieczne wypisanie któregoś z uczestników ze spotkania.

10. Czy jest możliwość łatwego umieszczenia linku do rejestracji na innych stronach?

Wiedząc jak istotnym w obecnych czasach jest marketing szeptany przygotowaliśmy możliwość pobrania ze strony wydarzenia widgeta, będącego jednocześnie reklamą organizowanego za pomocą naszego narzędzia wydarzenia i linkiem do strony wydarzenia utworzonej w serwisie uczestnicy.pl.

Pobranie odpowiedniego kodu znajdującego się w prawym dolnym rogu strony wydarzenia możliwe jest nie tylko dla organizatora, ale także dla innych osób zainteresowanych wsparciem organizatora w promocji jego wydarzenia. Wierzymy, że w czasach, w których rola społeczności jest bardzo istotna nie wystarczy już reklamowanie wydarzenia poprzez umieszczenie linka do serwisów zewnętrznych. Osoby odwiedzające stronę mają możliwość samodzielnego pobrania fragmentu kodu, wklejenia go na swoim blogu/stronie internetowej i wsparcia w ten sposób starań organizatora, poprzez odsyłanie zainteresowanych wydarzeniem bezpośrednio na stronę rejestracji.